© Toshiba

Spurs Engine - Toshiba z Cellem

12 stycznia 2008, 11:06

Toshiba zaprezentowała system Spurs Engine, dzięki któremu zwykły laptop stał się niezwykle wydajną maszyną zdolną do wyczuwania ruchu, indeksowanie plików wideo czy przeprowadzania morfingu.


Księgarnia PWN - Gwiazdka 2024

Android podatny na prosty atak

28 lipca 2015, 07:56

Jak twierdzi firma Zimperium, aż 95% smartfonów z Androidem może być podatnych na prosty atak przeprowadzany za pomocą wiadomości tekstowej z dołączonym plikiem wideo. Pracownicy Zimperium poinformowali, że we wbudowanym w Androida narzędziu Stagefright, które służy do odtwarzania plików multimedialnych, istnieje dziura pozwalająca na całkowite przejęcie kontroli nad smartfonem


Granie z Aspergerem

23 kwietnia 2008, 11:02

Najnowsze badania Brytyjczyków sugerują, że osoby spędzające wiele godzin na grach wideo przejawiają te same cechy osobowości, co pacjenci z zespołem Aspergera. Zaburzenie to należy do tzw. spektrum autyzmu. Jego objawy przypominają autyzm, ale są słabiej wyrażone.


Gry wideo trenują obszary mózgu kluczowe dla uczenia

6 października 2017, 13:06

Gry wideo zapewniają przewagę podczas uczenia.


Twarz w ruchu łatwiej zinterpretować

30 grudnia 2009, 09:47

Naukowcy z Instytutu Cybernetyki Biologicznej Maxa Plancka w Tybindze odkryli, że ludzie lepiej rozpoznają/klasyfikują emocje z twarzy poruszających się, np. na filmie, niż uwiecznionych na zdjęciach, czyli statycznych. By zaistniała taka dynamiczna przewaga, sekwencja wideo musi trwać przynajmniej 100 milisekund (Journal of Vision).


Druga pod względem wielkości ryba świata imponuje swoimi wyskokami

21 września 2018, 09:14

Długoszpary (Cetorhinus maximus), zwane inaczej rekinami olbrzymimi, potrafią wyskakiwać z wody tak samo szybko i wysoko, jak żarłacze białe (Carcharodon carcharias).


MySpace, popularny serwis społecznościowy

Zarabianie na piractwie

7 listopada 2008, 11:59

MTV i MySpace przetestowały technologię, która umożliwia właścicielom materiałów wideo umieszczonych nielegalnie w Sieci na zarabianie na nich. To powinno ułatwić rozwój serwisów takich jak MySpace czy YouTube.


TiVo

Morderca telewizyjnych reklam okazał się niegroźny

8 maja 2010, 10:04

Nowe technologie multimedialne budzą obawy wielu firm, które z mediów czerpią zyski. Czy jednak ten czasem paniczny lęk jest uzasadniony? Badania nad wpływem cyfrowych nagrywarek zdają się przeczyć.


W Sieci dwa w jednym się nie sprawdza

14 czerwca 2010, 12:11

W przypadku reklamy internetowej połączenie dwóch strategii – dostosowania treści do kontentu witryny i zwiększenia jej widoczności np. poprzez zastosowanie pop-upów czy przekazu wideo - nie prowadzi, wbrew pozorom, do zwiększenia skuteczności. Internauci odbierają to jako pogwałcenie prywatności (Marketing Science).


Unreal Tournament

Reklamy w grach pełnych przemocy mogą zaszkodzić

6 września 2011, 12:24

Umieszczanie reklam w grach pełnych przemocy może odnieść skutek odwrotny od zamierzonego. Z badań przeprowadzonych na University of Texas wynika, że konsumenci negatywnie reagują na reklamę w tego typu grach. Szczególnie silną negatywną reakcję zauważono u kobiet.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy